Don't cry for yesterday

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Don't cey for yesterday.- Chapter 1.

Av Your best stories to you - 26 augusti 2012 16:49

    

Skolklockan ringde ut för lektionen och jag drog snabbt ihop mina böcker i en hög och drog in dom till mitt bröst. Var det den Justin? Eller var det bara en med exakt lika dana ögonfärg? Jag gick snabbt ut ur klassrummet utan att vänta på min bästa kompis Emily. Jag gick till mitt skåp och slog in min kod, för att lägga in mina böcker. "Miley?", jag hoppade skrämt till och mötte Emilys vackra ögon. "Ja, det är jag.", sa jag och log snett mot henne. "Varför stack du bara, du brukade ju vänta? Eller?", frågade hon och jag suckade. "Emily, förlåt.. det var inte meningen att bara springa.", sa jag och hon nickade. "Jag förlåter dig.", sa hon och log stort. Jag log tillbaka och gjorde armkrok med varandra. Vi började gå till matsalen och satte oss vid ett bord. "Så..?", sa Emliy uppspelt och jag skrattade. "Så, vad?", hon skrattade och nickade. "Du vet vad jag menar, ska du söka?", jag kollade konstigt på henne och rynkade på pannan. "Miley! Till självaste Justin Biebers läger!", sa hon och viftade med armarna. Jag skakade snabbt på huvudet. "Du vet att jag inte kan sjunga.", sa jag och hon skakade på huvudet. Aldrig att jag skulle söka. För det första, han var min barndoms kompis. Han kommer väl inte ihåg mig. För det andre, jag kan inte sjunga och jag har stort scen skräck. "Det kan du visst! Jag har hört dig, i duschen!", jag skrattade och nickade. "Emily, du vet att jag har stort scen skräck!", hon bara skrattade och flinade stort mot mig. "Jag ska tvinga dig! Du måste gå!", jag bara skrattade mot henne och skakade på huvudet. "Tvinga mig."

-

"Så.. vad sägs om en tjej kväll med Dear john och glass?", log Emily mot mig och drog upp sina bilnycklar ut väskan. Jag skrattade och log stort. "Vad tror du?!", skrattade jag och hon nickade. "Jag tar det som ett ja."

Vi började gå mot hennes bil och satte oss i den. Jag hade i fått en bil, än. Den ända frågan är, kommer jag ens få en bil? Pappa säger att vi inte har råd, och mamma säger att jag är för ung. När jag var 16 tog jag körkort. Då borde jag väl få en bil? Eller kan jag väl låna mammas eller pappas? Men jag har aldrig tid, så Emilys bil får det bli.

"Ska vi köra in till stan eller och köpa varsin Ben & Jerrys?", frågade Emily och svängde in på en annan väg. "Visst.", hon log mot mig och svängde in till parkeringen.

Vi gick in till den stora marknaden och in till affären "Food is fun".

"Miley!", jag vände mig om och mötte Emilys blick. "Vad?", frågade jag och hon pekade mot en person som stod vid alla tidningar med en annan stor man bredvid. "Haha, vad är det med den personen?", frågade jag och Emily suckade. "Ser du inte? Det är Justin Bieber!", sa hon. Jag suckade och vände blicken mot personen och mötte ett par hasselbruna ögon, igen. Det var Justin. Jag bröt snabbt blicken mellan oss och vände den mot Emily som nu stod med sin kamera i handen. "Liksom.. wha! It's Justin Bieber guuurl loook!", sa hon med pipig tjej röst. Jag brast ut i skratt och höll mig för magen för att inte ramla ihop på golvet. Emily fortsatte att hoppa runt och sjunga.

 

Jag vände blicken från Emily och mot där Justin stod, men han stod inte där längre. Oh gud, pinsamt. Vi hade tydligen skrämt bort honom. Jag hörde hur någon harklade sig bakom mig och jag vände mig och för att möta, ja gissa vem. Justin. Jag slog snabbt till Emily i magen och hon tjöt till. "Aj, vad var det bra för?", sa hon och stirrade på mig. Jag pekade snabbt på Justin och hon tog ett djupt andetag. "Awkward..", mumlade hon och jag nickade. "Jag skulle hälsa peronalen att ni var för högjuda..", sa Justin och hade blicken på Emily. Han kanske kände igen mig ändå? Eller bara han tyckte att jag var för ful för att kolla på? "Aha, tack.", sa jag snabbt och började gå bort till glassarna med Emily bakom mig. "Hey! Vänta lite!", hörde jag Justin ropa och jag stannade. Vad ville han? Jag vände mig om och log mog honom. "Ja?", han skrattade och log mot mig. "Jag känner igen dig.", sa han och jag drog in ett djupt andetag. Han kände igen mig? Kommer han igen att jag var hans barndoms vän? "Du gör?", utbrast jag och log stort. Min glädje som fanns i min kropp försvan direkt när jag hörde vad han sa. "Ja, du var i klassen jag var i.. vad hette du nu.. Mille?", var han seriös? Han kom inte håg mig. Kommer han ihåg ens våran äng? Han kom inte ihåg mitt namn. Jag var som borta för honom. "Ja, juste.", jag log ett snett leende och han nickade. "Vi kanske ses?", sa han och jag nickade. "Ja, kanske..", han vinkade till oss innan han försvann. Jag var som borta för honom, han kom inte ihåg mig.


Yes är det jag säger, haha.

Kapitel ett färdigt, finally. Nu hoppas jag att ni tycker det var bra.

Hur ska det gå för Miley? Är Miley verkligen borta från the biebs?

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Your best stories to you - 27 augusti 2012 19:36

  Dark side.- Kelly Clarkson. Jag vet inte riktigt vad som hände med mig. En del i min hjärna sa åt mig att stanna. En annan del sa att jag skulle bara vända mig om och springa. Men allt jag gjorde var att stå stilla, säger inget. Bara stirrar p...

Av Your best stories to you - 26 augusti 2012 19:52

    "Aye man, hur mår du egentligen?", kenny viftade med sin hand framför mitt ansikte och jag suckade och drog handen över mitt ansikte. "Bra, trött bara..", sa jag och kenny nickade. "Gå och lägg dig gubben, det är en lång dag imorgon.", mam...

Av Your best stories to you - 23 augusti 2012 18:07

  Agnes - One last time. År 1998: "Justin, är du säker att vi får gå ut nu?", frågade jag oroligt. Justin suckade och nickade. "Ja, Miley.", jag nickade och knöt mina skor. Justin tog tag i min hand och tog med mig ut ur huset. "Kom.", Justin...

Av Your best stories to you - 23 augusti 2012 17:56

Hej! Gud vad längesedan.. ^^ Skolan har börjat, vilket menas läxor+ franska läxor! Men jag ska skriva, ändå. Ska byta novell, och design. Hoppas det funkar för er! :D Skriver på prologen till den nya, men vi får se när den kommer ut!   Pu...

Av Your best stories to you - 1 augusti 2012 16:50


    "Ehm, min bästa kompis är här..", sa han och jag suckade. "Jaha?", sa jag och jag hördes viskandes igen. En stol drogs ut och jag hörde hur någon gick ut. "Du kanske vill se honom?", jag suckade och tog upp min blick. Jag möttes Ryans gröna...

Info om bloggen:

Hej och välkommen till din bästa novell blogg om Justin Bieber!

Min första novell som jag kommer köra på heter "Don't cry for yesterday". Hoppas du gillar den och stannar! En fin kommentar kan göra min dag!

Don't cry for yesterday

År 1998 skapade Miley och Justin en äng, deras äng. Dom var där varje dag. Smög ut på kvällen medans föräldrarna sov. För att vara ensama tillsammans och den vackra himlen.

Men allt förändrades. Justin blev känd. Dom bröt kontakten, inget mera fanns kvar tillsammans. Förutom deras äng.

År 2012 lever Miley som en vanlig tonåring. Kärlek, drama och vänner. Miley ska snart ta studenten. Hon lever livet helt enkelt.

Tills den dagen som han kommer in i hennes klassrum. Killen med dom hasselbruna ögonen.

Noveller:

     

Tidigare år:

 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards